Gastric bypass and diabetes treatment

لايف باث كلينك
630 مشاهدة

Obesity and diabetes:
Being overweight affects cells because overeating puts pressure on the network of membrane within cells called the endoplasmic reticulum (ER). It leads to insulin resistance and consequently persistently elevated blood glucose concentrations and this is one of the sure signs of diabetes.

The search for “diabetes” today is far-reaching, from the environment around us and the eating habits of our society to the deep study of the cell. It is easier to look at these habits that cause obesity.
Scientists have confirmed that obesity plays a major role in the development of type 2 diabetes.

When we eat a lot of food, as we often do, all the nutrients we eat must be processed, stored, and used, so the endoplasmic reticulum overworks and starts sending distress signals that tell cells to block the insulin receptors. This is called insulin resistance, and this resistance to insulin causes blood glucose levels to rise.

It is “actually the artificial machine of the cell”, which is responsible for processing proteins and fats.
What’s the solution ??

Studies have proven that gastric bypass surgery, which in turn causes obesity in the body.

Leads to a permanent cure for diabetes.

Gastric bypass surgery has become one of the most important obesity treatment operations, as it has been transformed from a cosmetic operation to a therapeutic operation.

Where these operations are done laparoscopically and without any surgical intervention.
These operations have also proven remarkable and rapid progress in the world of obesity treatment, as these operations have become the only way to get rid of excess obesity, diabetes and pressure, as they have proven successful in eliminating cardiovascular diseases.

Gastric bypass surgery link at Life Path Clinics:

https://lifepathclinic.com/?post=570

To get in touch with a Life Bath Clinic consultant, click on the link below to be directed to WhatsApp:

http://wa.me/905524300222

 

أو راسلنا على الماسنجر
lifepathclinic

احصل على استشارتك المجانية

اقرأ أيضاً في المدونة

من الوجبات السريعة إلى اللياقة البدنية: استراتيجيات مكافحة السمنة

أصبح من المهم تحويل تركيزنا من الوجبات السريعة إلى اللياقة البدنية، في هذه المدونة، سنستكشف استراتيجيات مكافحة السمنة واستعادة صحتنا ورفاهيتنا.

التسرب بعد تكميم المعدة: المخاطر و العلاج

في هذه المدونة، سنستكشف المخاطر المرتبطة بالتسرب بعد جراحة تكميم المعدة والأسباب الشائعة واستراتيجيات العلاج لمعالجة هذه المضاعفات الخطيرة.

استكشاف الطفرة في إجراءات تجميل الأنف

في هذه المدونة، سنتعمق في الطفرة في إجراءات تجميل الأنف، و العوامل التي تؤدي إلى زيادة عمليات تجميل الأنف وآثارها على كل من المرضى ومجال الجراحة التجميلية.

عندما تكون زيادة الوزن مشكلة صحية (للمراهقين)

عندما تكون زيادة الوزن مشكلة صحية (للمراهقين) في هذه المدونة، سوف نتعمق في تعقيدات السمنة في سن المراهقة، والمخاوف الصحية الكامنة وراءها، واستراتيجيات معالجة هذه القضية الحاسمة.

البوتوكس والفيلر: ما يمكن توقعه قبل وأثناء وبعد العلاج

سترشدك هذه المدونة إلى كل ما تحتاج لمعرفته حول البوتوكس والفيلر، ما يمكن توقعه قبل وأثناء وبعد العلاج. بدءًا من الاستشارة الأولية وحتى الرعاية اللاحقة.

تحقيق الوزن الأمثل للجسم: الوقاية من السمنة

تستكشف هذه المقالة الاستراتيجيات القائمة على الأدلة لتمكينك في رحلتك نحو تحقيق الوزن الأمثل للجسم.

شد الوجه: في أي عمر؟

شد الوجه: في أي عمر؟ اكتشف العوامل الرئيسية التي يجب مراعاتها عند التفكير في جراحة شد الوجه، بما في ذلك العمر المثالي وعلامات الشيخوخة

اختيار جراح تجميل الأنف المثالي

سوف نستكشف أهمية الدقة والكمال في اختيار جراح تجميل الأنف المثالي ونقدم رؤى قيمة لمساعدتك على اجتياز رحلة تجميل الأنف بثقة

الأنواع المختلفة لعمليات شد الوجه

في هذا الدليل الشامل، سوف نتعمق في الأنواع المختلفة لعمليات شد الوجه، ونستكشف تقنياتها وفوائدها ومخاطرها ومدى ملاءمتها لمختلف الأفراد.

13 نصيحة لتسريع فترة الشفاء من عملية تجميل الأنف

هناك العديد من النصائح والاستراتيجيات التي يمكن أن تساعد في تسريع عملية الشفاء وتقليل الانزعاج. سنستكشف في هذه المدونة، 13 نصيحة لتسريع فترة الشفاء من عملية تجميل الأنف

Whatsapp مباشر